استفاده از ماسک
استفاده از ماسک

خطرات استفاده از ماسک فیلتر دار - Sputnik Iran

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر حسین عرفانی گفت: ماسک انواع مختلف پزشکی و غیر پزشکی دارد که سه نوع ماسک پزشکی وجود دارد که نوع معمولی آن تحت عنوان ماسک جراحی شناخته می‌شود. 

نوع دوم، ماسک پلاسما است که هم می‌تواند فیلتردار باشد و هم بدون فیلتر باشد. ماسک پلاسما می‌تواند ذرات بالای ۵ میکرون را تا حدود ۸۰ درصد از انتقال ویروس پیشگیری کند.

وی افزود: نوع سوم ماسک‌های پزشکی، ماسک N۹۵ است که تا ۹۵ درصد ذرات میکروبی را می‌توانند پوشش دهند و جلوی انتقال آلودگی را بگیرند.

عرفانی در خصوص کاربرد ماسک‌های پزشکی، گفت: معمولاً در جامعه دو دسته مخاطب داریم. در جامعه ماسک پزشکی برای جلوگیری از انتقال بیماری توصیه نمی‌شود. زیرا، میکروب به گونه‌ای نیست که در هوا پخش شود و بخواهد از این طریق آلودگی و بیماری ایجاد کند و همه را مبتلا کند.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، ادامه داد: استفاده از ماسک پزشکی، برای کسانی است که بیمار هستند و در جامعه تردد می‌کنند. البته توصیه اول ما برای این افراد، استراحت در منزل است.

وی با عنوان این مطلب که معمولاً ذرات تنفسی عامل اصلی انتقال بیشتر میکروب‌ها هستند، گفت: تا حدود ۸۰ درصد و بیشتر، احتمال اینکه یک ماسک معمولی پزشکی جلوی انتشار را بگیرد، وجود دارد. اگر تشخیص قطعی شود و بیماری خطرناک باشد، آن وقت توصیه می‌کنیم از ماسک N۹۵ یا N۱۰۰ استفاده شود.

عرفانی افزود: هر کدام از ماسک عمر محدودی برای استفاده دارند و باید تعویض شوند. نمی‌توان ماسک را شست و دوباره استفاده کرد. نکته مهم، شکل معدوم سازی این ماسک‌ها است که باید با رعایت نکات بهداشتی انجام شود.

وی در ارتباط با وضعیت کرونا ویروس جدید در ایران، گفت: تا روز گذشته هیچ موردی از کرونا ویروس در کشور نداشته‌ایم.

 

منبع



[ یک شنبه 10 فروردين 1399 ] [ 1:22 ] [ مریم دهقانی ] [ بازدید : 92 ] [ نظرات () ]
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: